Thursday, February 4, 2010

MinTak MaAf...

Topik kali ni mintak maaf(dengan ikhlas)...
di sini aku nk pecah kan kepada 3 kategori:

1) Susah giler nk mintak maap...org yg mcm ni maybe:
-ego nk mengaku salah
-merasakan diri selalu betul
-mahu apology dia betul2 'special' atau 'bernilai'

2)mintak maap bila ada masalah timbul....org mcm ni maybe:
-xsuka megaku salah tapi tak nk masalah semakin besar...
-ego biasa2...

3) selalu mintak maap...ini yg digemari oleh penulis :P
kerana kita ni manusia,hidup sementara kat atas muka bumi ni....
ajal maut di tangan Tuhan...bila2 masa je kita leh pergi untuk selama-lamanya.....
kalau tidak mintak maaf skrg bila lagi agaknye peluang tu?di Hari Raya?
jadi lebih baik la kalau kita selalu bermaaf-maafan dengan org2 disekeliling....
lagipun kadang2 kita tidak perasaan perbuatan kita yg akan menyinggung dan menyakitkan ati org lain...bukankah itu tidak baik....
namun begitu,mintak maaf selalu mungkin akan membuatkan org lain rasa kita tidak ikhlas atau bersungguh2 meminta maaf sebb selalu sgt..naik jelak....
tapi itu tak penting..yg penting adalah niat kita dan tanggungjawab kita untuk menghapuskan salah phm atau dosa kita kepada org lain.....


Jadi di kesempatan ini,sy ingin meminta maaf kepada semua org tidak kira salah silap yg disedari atau tidak disedari di masa lepas,sekarang, dan masa hadapan....
Jumpa lagi~~

Assalamualaikum....

No comments:

Post a Comment